Friday 1 May 2020

Sonic Flowers - The First Case (PSST-Music 2001)


Sonic Flowers were founded in 1999 with members from 'The Pickles' and 'Tristan and the Rosewood' the first rehearsal turned out kind of gruff: Robin, the planned guitarist, cuts off the last joint of his forefinger with a circular saw the afternoon before ....for sure a disadvantage for a guitarist ... 6 weeks later he appeared in the rehearsing room raising his cheroot up in the air saying ..'Let´s go' .... The results were some ditty tunes inspired from the british 60´s orientated Garage music. Simple and clear Song structures with a fuzzy style guitar sound, a buzzy organ underpinned by a boom bass and bang drum ... On stage the Temperament of the band blasts the envisaged song structures and Peter 'The Duke' , Organ Wizard from Hell & Head of the Kapelle, sets off for a little walk around his instrument hammering the keys from sides and behind and finally returns .. a sign for the other guys that the solo is over .... There´s nothing more to tell ... Just see !


Ein geradezu mörderisches Hörvergnügen lautet der Untertitel dieser CD und dies bietet sie auch, da es ihnen gelungen ist den 60s Beat mit modernen Popelementen zu verbinden. Dazu kommt denn noch bei dem ein oder anderen Song ein bißchen Garagepunk, Mod oder Powerpop. Von den 12 Songs ist nur "Out Of My Mind" ein richtiger Garagekracher wie man ihn auch live von hnen hören kann. Der Rest sind eher ruhige und sehr melodische Popsongs mit einer an das James Taylor Quartet erinnernden Orgel. Wer nun puristischen 60s Beat oder Garage erwartet wird sicherlich enttäuscht sein (aber dafür gibt es ja die Konzerte), wer aber auch ein Ohr für wunderschöne und melodische Pop Melodien hat, dem wird diese CD sicherlich zusagen.  (Aus dem Fanzine "A Beat Odyssey No.5")

Sonic Flowers - The First Case (PSST-Music 2001) @320 

Bonus
Splashdowns + Sonic Flowers - Swamp Room Single Club Split 7'' (Swamp Room Records 2001) FLAC 

Enjoy!

11 comments:

  1. Hello, I visited your blog a few weeks ago. Thank you for having posted about the Sonic Flowers. I am going to listen to this first record. I did not know this band untill you post about their 2003 record. Thank you very much !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello, thank you for your kind comment. I'm glad that you enjoyed the "Sonic Flowers" as much as I liked your podcasts. Loads of excellent sounds. Many well-known names of great artists appear, but also many that are completely unknown to me. Fantastic!!!
      I've added your blog to my favorite blogs list.
      Take care and stay healthy.
      Pubbi

      Delete
  2. MIST.......
    Ich hab die Originale von
    Beatitude (11-Tr.CD)
    Decide (4-Tr.Live-M-CD)
    The First Case (12-Tr.CD)
    Yeah (8-Tr.CD)
    und FINDE SIE NICHT :--((
    Falls sie doch noch irgendwo aus den Untiefen der nicht alphabetisierten CDs auftauchen melde ich mich bei Dir, ich vermute mal WAVE-Kopien kämen Dir sehr gelegen?¿?¿
    Grüße
    MiTcH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hey MiTcH, wo hast du bloß diese ganze Mucke her.
      Decide M-CD, Yeah CD, noch nie von gehört und bei der
      Suche im Netz auch absolut gar nichts gefunden.
      JAAAAA!!!!....WAVE-Kopien wären absolut traumhaft -
      und ich gehe noch weiter....ich fände es absolut supercool,
      wenn ich die Erlaubnis bekäme alles hier auf diesem Blog zu
      präsentieren. Natürlich nur für den Fall, daß du sie überhaupt
      wiederfindest....ach was,
      DU FINDEST SIE :-))
      Ich bin mal gespannt!!!
      Beste Grüße
      Pubbi

      Delete
    2. Uuuuuuuuuuh, da darfst Du Dir nicht sooooo viel Hoffnung machen, seit meinem letzten Alphabetisieren meiner Sammlung sind geschätzte knapp 20 Jahre ins Land gezogen und ebenso geschätzte knapp 10.000 unsortierte CDs dazu gekommen, da kannst Du Dir sicher vorstellen, wie gern ich da nach etwas suche. Ich habe eine sauber geführte Excel-Liste, da sehe ich zwar, was ich habe, aber wo die sind, natürlich LEIDER nicht. Die vielen CDs stammen aus meiner Zeit mit dem Fanzine, der Zeit als Booker im Underground und Unmengen von legal gekauften (!!!) Da kommt was zusammen, nach wie vor kaufe ich mir lieber Vinyl oder CD und gehe dafür seltener in Urlaub. Urlaub ist eh völlig überbewertet, ausser nach London :-)

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. Nachtrag 417b.v3:
      die Decide EP in 320 ohne Coverscans hätte ich gleich "verfügbar"
      Die Tracks sind drauf
      01 - SONIC FLOWERS - Decide
      02 - SONIC FLOWERS - Waiting For The Day
      03 - SONIC FLOWERS - Out Of My Mind (Live)
      04 - SONIC FLOWERS - Gonna Be Fine (Live)
      Vielleicht ist das auch ne Demo-CD, die ich mal von der Band gekriegt habe, keine Ahnung ???

      Delete
  3. Thanks again for completing this.

    cheers

    ReplyDelete
    Replies
    1. No worries, have some fun!!!
      Cheers angel!!!

      Delete
  4. Thanks again Pubbi for the 1st disc of Sonic Flowers.
    Cheers.

    ReplyDelete
    Replies
    1. My pleasure Phil, thanks for your comment.

      Delete